15 października obchodzimy MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MEDIACJI

15/10/2021, 07:15
15 pażdziernika obchodzimy Międzynarodowy Dzień Mediacji. 
Pamiętajmy ! Dzięki mediacji obie strony mogą osiągnąć sukces w postaci porozumienia.
Mediacja jest prostszą drogą do rozwiązania trudnych sporów, daje szansę na wypracowanie porozumienia i utrzymanie dobrych relacji na przyszłość.

INFORMACJA DLA OCZEKUJĄCYCH NA ROZPATRZENIE WNIOSKÓW ADR ZŁOŻONYCH DO RZECZNIKA PRAW PASAŻERÓW

05/10/2021, 08:38
Z uwagi na bardzo dużą liczbę wniosków składanych do Rzecznika liczoną w tysiącach i ograniczone zasoby kadrowe do ich rozpatrywania, informujemy, że czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosków jest wydłużony. Wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu.

Jak pasażer może dochodzić swoich roszczeń jeśli proces reklamacyjny zakończył się dla niego niekorzystnie?

04/10/2021, 16:49
Jeśli proces reklamacyjny u danego przewoźnika lotniczego zakończył się niesatysfakcjonująco dla pasażera, pasażer może :
1) skorzystać z procedury  polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich:
    A). przed Rzecznikiem Praw Pasażerów (jeśli spór dot. roszczeń wynikających
 z przepisów rozporządzenia 261/2004/WE lub rozporządzenia 2111/2005/WE) lub
    B) Inspekcją Handlową (jeśli dotyczy roszczeń innych niż zastrzeżone dla Rzecznika Praw Pasażerów)
2) skorzystać z pomocy Europejskiego Centrum Konsumenckiego
3) dochodzić swoich roszczeń przed sądem powszechnym.

Podróżowanie w czasie pandemii

17/06/2021, 14:36

Przed rezerwacją biletu sprawdź zasady podróżowania kraju, do którego lecisz. Odwiedź:   

Uszkodzony lub zagubiony bagaż w podróży lotniczej ?

15/06/2021, 07:15

W przypadku uszkodzenia bądź opóźnienia bagażu, pasazer powinien zgłosić ten fakt na lotnisku i zachować raport PIR.
Następnie należy złożyć pisemną reklamację do linii lotniczej.

Sprawozdanie Rzecznika Praw Pasażerów za rok 2020

30/04/2021, 11:39
W 2020 roku Rzecznik Praw Pasażerów rozpatrzył 2321 wniosków. Doprowadził do zawarcia ugód przewoźników lotniczych z 596 pasażerami na łączną kwotę 200.932,20 EUR oraz 3.361,65 PLN.

15 marca – Międzynarodowy (Światowy) Dzień Konsumenta

15/03/2021, 08:01

Światowy Dzień Konsumenta to święto, które upamiętnia przemówienie prezydenta Stanów Zjednoczonych Johna Kennedy’ego, który 15 marca 1962 r. przedstawił projekt ustawy o prawach konsumentów formułujący cztery podstawowe prawa konsumentów:

prawo do informacji,

prawo do wyboru,

prawo do bezpieczeństwa

prawo do reprezentacji.

W Polsce obchodzimy to święto od 2000 roku, na świecie od 1983 roku.




INFORMACJA DLA OCZEKUJĄCYCH NA ROZPATRZENIE WNIOSKÓW ADR ZŁOŻONYCH DO RZECZNIKA PRAW PASAŻERÓW

02/02/2021, 14:23
Z uwagi na bardzo dużą liczbę wniosków składanych do Rzecznika liczoną w tysiącach i ograniczone zasoby kadrowe do ich rozpatrywania, informujemy, że czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosków jest wydłużony. Wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu.
 

FORMULARZE DO SKŁADANIA REKLAMACJI DO PRZEWOŹNIKA LUB DO SKŁADANIA SKARG DO ORGANÓW NADZORCZYCH W INNYCH KRAJACH CZŁONKOWSKICH

21/01/2021, 07:03

Linki do wzorów formularza do złożenia skargi do przewoźników oraz oraz do innych organów europejskich.

BREXIT - transport lotniczy po 1 stycznia 2021r.

04/01/2021, 07:53
Informacje dla pasażerów podróżujących pomiędzy Polską a Wielką Brytanią

INFORMACJA DLA OCZEKUJĄCYCH NA ROZPATRZENIE WNIOSKÓW ADR ZŁOŻONYCH DO RZECZNIKA PRAW PASAŻERÓW

30/11/2020, 10:15
Z uwagi na bardzo dużą liczbę wniosków składanych do Rzecznika liczoną w tysiącach i ograniczone zasoby kadrowe do ich rozpatrywania (3 mediatorów), informujemy, że czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosków jest wydłużony. Wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu.

INFORMACJA DLA OCZEKUJĄCYCH NA ROZPATRZENIE WNIOSKÓW ADR ZŁOŻONYCH DO RZECZNIKA PRAW PASAŻERÓW

30/09/2020, 07:03
Z uwagi na bardzo dużą liczbę wniosków składanych do Rzecznika liczoną w tysiącach i ograniczone zasoby kadrowe do ich rozpatrywania, informujemy, że czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosków jest wydłużony. Wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu.
Aktualnie rozpatrywane są wnioski z sierpnia i września 2019r.

INFORMACJA DLA OCZEKUJĄCYCH NA ROZPATRZENIE WNIOSKÓW ADR ZŁOŻONYCH DO RZECZNIKA PRAW PASAŻERÓW

30/07/2020, 15:10
Z uwagi na bardzo dużą liczbę wniosków składanych do Rzecznika liczoną w tysiącach i ograniczone zasoby kadrowe do ich rozpatrywania, informujemy, że czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosków jest wydłużony. Wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu.

UPADŁOŚĆ PRZEWOŹNIKA SMALL PLANET AIRLINES SP. Z O.O.

22/07/2020, 12:54

Postanowieniem z dnia 2 lipca 2020 r., w sprawie o sygn. akt XVIII GU 565/20, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XVIII Wydział Gospodarczy dla spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, ogłosił upadłość Small Planet Airlines Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-255) przy ul. Krakowiaków 48, KRS 0000342451.

12 > >>
KONTAKT
LogoUrząd Lotnictwa Cywilnego
Rzecznik Praw Pasażerów
Adres:
ul. Marcina Flisa 2
02-247 Warszawa
Telefon:
+48 222 692 600
w godz: od 9.00 do 13.00
od pon. do pt.
Fax:
+48 22 520-73-00
Godziny urzędowania:
Pon. - Pt.
od 8:15 do 16:15
Go to top