INFORMACJA DLA OCZEKUJĄCYCH NA ROZPATRZENIE WNIOSKÓW ADR ZŁOŻONYCH DO RZECZNIKA PRAW PASAŻERÓW

02/09/2024, 04:50
Z uwagi na bardzo dużą liczbę wniosków ADR składanych do Rzecznika liczoną w tysiącach i złożony charakter prowadzonych spraw, informujemy, że czas oczekiwania na przeprowadzenie postępowania ADR jest wydłużony. Wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu. Aktualnie prowadzone są postępowania ADR z wniosków złożonych w trzecim kwartale 2023 r.

Sprawozdanie z działalności Rzecznika Praw Pasażerów za 2023 rok

30/04/2024, 08:45
Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie ULC przygotował sprawozdanie z działalności za rok 2023, które corocznie jest publikowane do 30 kwietnia. 

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MEDIACJI

19/10/2023, 04:33
„Najlepszą pracą na świecie jest jednanie ludzi” – A. de Saint-Exupéry

19 października 2023 roku przypada Międzynarodowy Dzień Mediacji,

Międzynarodowy Dzień Mediacji (MDM) jest świętem ogólnonarodowym, poświęconym upowszechnianiu wiedzy o polubownych metodach rozwiązywania sporów między innymi w drodze mediacji.
Święto ustanowione zostało w 2005 r. przez Association Resolution (ACR) i jest obchodzone na całym świecie raz w roku w trzeci czwartek października.

Sprawozdanie z działalności Rzecznika Praw Pasażerów za 2022 rok

28/04/2023, 09:00
Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie ULC przygotował sprawozdanie z działalności za rok 2022, które corocznie jest publikowane do 30 kwietnia. 

15 marca Światowy Dzień Konsumenta

15/03/2023, 03:18

Światowy Dzień Konsumenta, znany też jako Światowy Dzień Praw Konsumenta, ang. World Consumer Rights DayWCRD – międzynarodowe święto obchodzone corocznie 15 marca.

Konsumentami są także pasażerowie linii lotniczych.

Rozporządzenie ws. ograniczeń w ruchu lotniczym - WAŻNE

26/04/2022, 17:27
25 kwietnia 2022 r. zostało opublikowane rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym.
Rozporządzenie, ze względu na przewidywany od 1 maja 2022 r. brak ciągłości zapewnienia służb żeglugi powietrznej w rejonie kontrolowanym TMA Warszawa, obejmującym Lotnisko Chopina w Warszawie oraz lotnisko Warszawa/Modlin, ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu lotniczego przy jednoczesnym zagwarantowaniu jak największej dostępności regularnych połączeń lotniczych.

"Wszyscy jesteśmy konsumentami" 15 marca – Międzynarodowy (Światowy) Dzień Konsumenta

15/03/2022, 07:12

Światowy Dzień Konsumenta to święto, które upamiętnia przemówienie prezydenta Stanów Zjednoczonych Johna Kennedy’ego, który 15 marca 1962 r. przedstawił projekt ustawy o prawach konsumentów formułujący cztery podstawowe prawa konsumentów:

 prawo do informacji,

 prawo do wyboru,

 prawo do bezpieczeństwa

 prawo do reprezentacji.

W Polsce obchodzimy to święto od 2000 roku, na świecie od 1983 roku. W tym roku pod hasłem "Wszyscy jesteśmy konsumentami"



Życzenia Noworoczne

31/12/2021, 14:51
Na ten Nowy 2022 rok pragniemy złożyć Państwu
najserdeczniejsze życzenia, przede wszystkim zdrowia, 
co w dzisiejszych czasach ma wymiar szczególnie wyjątkowy.
Niech to będzie dobry rok dla realizacji wymarzonych podróży lotniczych.
Niech Nowy Rok przyniesie  wiele powodów do radości, 
a pomyślność we wszystkich dziedzinach życia niech towarzyszy Państwu każdego dnia.
Szczęśliwego Nowego Roku !
życzy
Zespół Rzecznika Praw Pasażerów

15 października obchodzimy MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MEDIACJI

15/10/2021, 05:15
15 pażdziernika obchodzimy Międzynarodowy Dzień Mediacji. 
Pamiętajmy ! Dzięki mediacji obie strony mogą osiągnąć sukces w postaci porozumienia.
Mediacja jest prostszą drogą do rozwiązania trudnych sporów, daje szansę na wypracowanie porozumienia i utrzymanie dobrych relacji na przyszłość.

Jak pasażer może dochodzić swoich roszczeń jeśli proces reklamacyjny zakończył się dla niego niekorzystnie?

04/10/2021, 14:49
Jeśli proces reklamacyjny u danego przewoźnika lotniczego zakończył się niesatysfakcjonująco dla pasażera, pasażer może :
1) skorzystać z procedury  polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich:
    A). przed Rzecznikiem Praw Pasażerów (jeśli spór dot. roszczeń wynikających
 z przepisów rozporządzenia 261/2004/WE lub rozporządzenia 2111/2005/WE) lub
    B) Inspekcją Handlową (jeśli dotyczy roszczeń innych niż zastrzeżone dla Rzecznika Praw Pasażerów)
2) skorzystać z pomocy Europejskiego Centrum Konsumenckiego
3) dochodzić swoich roszczeń przed sądem powszechnym.
KONTAKT
LogoUrząd Lotnictwa Cywilnego
Rzecznik Praw Pasażerów
Adres:
ul. Marcina Flisa 2
02-247 Warszawa
Fax:
+48 22 520-73-00
E-mail:
Godziny urzędowania:
Pon. - Pt.
od 8:15 do 16:15
Go to top