ul. Marcina Flisa 2
02-247 Warszawa
Okres wakacyjny to okres wzmożonych podróży lotniczych - warto znać swoje prawa!
W przypadku zakłócenia naszego lotu w pierwszej kolejności mysimy złożyć reklmację do przewoźnika lotniczego, który ten lot realizował. Reklamację możemy wysłać w formie pisemnej lub elektronicznej, zachowajmy potwierdzenie, to istotna kwestia dla celów dowodowych. Przewoźnicy zwykle umożliwiają złożenie roszczenia przy użyciu odpowiednich formularzy lub drogą e-mailową. W przypadku złożenia reklamacji przy użyciu formularza na stronie przewoźnika, upewnijmy się, czy otrzymaliśmy wiadomość e-mailową o przyjęciu zgłoszenia, i/lub wykonajmy zrzut ekranu komunikatu o przyjęciu zgłoszenia.
W reklamacji wskazujemy dane pasażerów, dane lotu oraz kwotę, jakiej się domagamy, nie musimy podawać podstawy prawnej.
Jeżeli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania lub nie odpowie na naszą reklamację w ciągu 30 dni, pasażer może zwrócić się o pomoc do odpowiedniej instytucji.
Podział kompetencji między Państwami Członkowskimi* określa się na podst. art. 16 rozporządzenia 261/2004/WE, który stanowi, iż każde Państwo Członkowskie wyznacza organ odpowiedzialny za wykonanie postanowień niniejszego rozporządzenia w odniesieniu do lotów z lotnisk znajdujących się na jego terytorium oraz lotów z krajów trzecich na te lotniska.
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami o prawach pasażerów lotniczych dostępnymi na naszej stronie internetowej w zakładce Prawa Pasażera lub dostępnymi na stronie Komisji Europejskiej, w tym spisu orzeczeń TSUE, precyzujących zastosowanie zapisów Rozporządzenia 261/2004, które łącznie stanowią podstawę prawną dla roszczeń wynikających z zakłóconego lotu. Zalecamy także zapoznanie się z aktualnymi wytyczne interpretacyjne Komisji Europejskiej.