Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie ULC przygotował sprawozdanie z działalności za rok 2021, które corocznie jest publikowane do 30 kwietnia.
Rzecznik Praw Pasażerów opublikował sprawozdanie z działalności za rok 2021
W 2021 roku do Rzecznika wpłynęło 1410 wniosków o wszczęcie postępowań polubownych, natomiast z uwagi na skalę spraw, rozpatrywane były nadal wnioski, które wpłynęły w roku 2020.
W 2021 roku rozpatrzone zostały 3673 wnioski. W 1229 sprawach przeprowadzone zostało postępowanie ADR (postępowanie polubowne). Rzecznik doprowadził do zawarcia ugód z 851 pasażerami na łączną kwotę 254.223,18 EUR + 13.240,63 PLN oraz 95.368 ISK.
Sprawozdanie zawiera m.in. informacje dotyczące najczęstszych kategorii sporów, sposobów zakończenia sporu czy przyczyn odmowy przeprowadzenia przez Rzecznika postępowań ADR.
Przedmiotem postępowań polubownych były najczęściej odszkodowania z powodu opóźnienia lub odwołania lotu, ale również w dobie pandemii Covid-19 zwrot środków za niewykorzystane bilety.
Sprawozdanie zawiera również zalecenia zarówno dla przewoźników lotniczych jak i wnioskodawców, których wdrożenie pomogłoby ograniczyć liczbę najczęściej powtarzających się sporów.