1 kwietnia 2019 roku Renata Piwowarska dyrektor Komisji Ochrony Praw Pasażerów została wyznaczona przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotra Samsona do pełnienia funkcji Rzecznika Praw Pasażerów.
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Prawa Europejskiego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie studiuje
Mediacje w sprawach gospodarczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Od ponad 20 lat zawodowo zajmuje się ochroną konsumentów, pracując w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, następnie w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, a obecnie w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Audytor ISO. Zaproszona do projektu ZnaneEkspertki.pl.
Posiada duże doświadczenie w rozwiązywaniu sporów z udziałem zarówno podmiotów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Aktywnie uczestniczy w szkoleniach, symulacjach i projektach związanych z tematyką mediacji, negocjacji i innych metod polubownego rozwiązywania sporów.
Jest stałym mediatorem sądowym wpisanym na listę prowadzoną przez Prezesa Sądu Okręgowego w Warszawie oraz mediatorem w Centrum Mediacji Lewiatan.
Jej zawodowe zainteresowania koncentrują się wokół lotnictwa i ochrony praw konsumentów, w szczególności pasażerów linii lotniczych.
Prywatnie hobbistycznie zajmuje się projektowaniem wnętrz – dyplom projektanta uzyskała na Luxury Academy of Architecture and Art. – Wydział Architektura Wnętrz.