WNIOSEK O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA W SPRAWIE POZASĄDOWEGO ROZWIĄZANIA SPORU PASAŻERSKIEGO
1.
Dane kontaktowe podmiotu rozstrzygającego spór
WAŻNE: po wypełnieniu formularza, na końcu procesu składania wniosku, formularz będzie musiał zostać wydrukowany, podpisany i zeskanowany (lub podpisany podpisem kwalifikowanym), następnie podpisany wniosek musi zostać załączony jako niezbędny etap ukończenia procesu składania wniosku . W przypadku gdy upłynął rok od dnia, w którym lot będący przedmiotem wniosku został wykonany albo miał być wykonany, wniosek pozostawiony zostanie bez rozpoznania
1.1.
Podmiot, do którego kierowany jest wniosek:
Rzecznik Praw Pasażerów
Rzecznik Praw Pasażerów zajmuje się rozwiązywaniem sporów cywilnoprawnych w zakresie roszczeń majątkowych wynikających z przepisów rozporządzenia 261/2004/WE lub rozporządzenia 2111/2005/WE.
Postępowania przed Rzecznikiem Praw Pasażerów, w zakresie sporów wynikających z rozporządzenia nr 261/2004/WE, dotyczą lotów wykonywanych z lotnisk znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz lotów z krajów trzecich (poza UE) na te lotniska, obsługiwanych przez wspólnotowych przewoźników lotniczych.
1.2.
Pełny adres pocztowy: ul. Marcina Flisa 2, 02-247 Warszawa
2.
Oznaczenia stron sporu
2.1.
Imię i nazwisko wnioskodawcy
Pan
Pani
Firma
2.2.
Adres zamieszkania wnioskodawcy
Ulica
Numer domu
Numer lokalu
Kod pocztowy
Miejscowość
2.3.
Adres do korespondencji (wypełnić w przypadku braku zgody na wymianę korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej)
ten sam co wskazany powyżej
Ulica
Numer domu
Numer lokalu
Kod pocztowy
Miejscowość
2.4.
Adres e-mail do korespondencji (wpisując adres mailowy, pamiętaj o wyrażeniu zgody na wymianę korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w oświadczeniach na końcu formularza)
wyrażam zgodę na doręczanie pism stronom postępowania i wymianę informacji pomiędzy stronami postępowania za pomocą środków komunikacji elektronicznej (w pkt 2.4 wskaż adres e-mail do korespondencji). Jeżeli złożysz takie oświadczenie wymiana informacji pomiędzy Tobą a przedsiębiorcą i doręczanie pism Rzecznika będzie odbywała się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Jeżeli nie wyrazisz takiej zgody korespondencja będzie przekazywana w postaci papierowej przesyłką pocztową rejestrowaną.
2.5.
Nr telefonu (opcjonalnie)
2.6.
Ilu pasażerów dotyczy wniosek
WNIOSEK NALEŻY SKŁADAĆ NA KAŻDY LOT ODRĘBNIE, JEŚLI DOTYCZY LOTU TAM I Z POWROTEM POWINNY ZOSTAĆ ZŁOŻONE 2 WNIOSKI
2.7.
Nazwa przedsiębiorcy (np. przewoźnika lotniczego), z którym pasażer/pasażerowie jest/są w sporze
SKYUP MT LTD (U5/SEU) - SKYUP MT LTD Europa Business Centre, Level 3 - 701, Dun Karm Street, Birkirkara BKR 9034, Malta
AEGEAN Airlines Headquarters (A3 / AEE) - 31, Viltanioti Str. 145 64, Kifisia, Athens, Greece GRECJA
AER LINGUS (EI / EIN) - Head Office Dublin Airport Ireland
AEROFLOT Rosyjskie Linie Lotnicze (SU / AFL) - Oddział w Polsce Al. Jerozolimskie 65/69 00-697 Warszawa
AEROITALIA (XZ/AEZ) - Viale Cesare Pavese 8, Zip Code 00144, Rome
AIR ARABIA PJSC (3L/ADY) - PUBLICZNA SPÓŁKA AKCYJNA ODDZIAŁ W POLSCE ul. NOWOLIPKI nr 4 lok. 21 00-153 WARSZAWA
AIR BALTIC (BT / BTI) - Tehnikas iela 3, Starptautiskā lidosta "Rīga", Mārupes novads, Rīga, Latvija LV-1053 Air Baltic Corporation S.A. działający w Polsce przez: Air Baltic Corporation S.A. Oddział Zagranicznego Przedsiębiorcy ul. Zachodnia 3 Opacz Kolonia 05-816
AIR CAIRO (SM / MSC) - 6 El-Safa street, Sheraton Heliopolis, Cairo - Egypt
AIR CANADA (AC / ACA) - Oddział w Polsce ul. Grzybowska 2 lok. 22 00-131 Warszawa
AIR CHINA LIMITED S A - Oddział w Polsce ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa
AIR DOLOMITI (EN/DLA) - Via Paolo Bembo, 70 37062 Dossobuono di Villafranca di Verona (VR) Italy
AIR FRANCE (AF / AFR) - Oddział w Polsce ul. Nowy Świat 64 00-357 Warszawa
AIR GO EGYPT (AGY) - Building 10, Sq. 1183 - Wazzraa District – Sheraton Heliopolis Cairo, Egypt 11361
AIR MALTA (KM/AMC) - Air Malta plc. Level 2, Skyparks Business Centre Malta International Airport Luqa, Malta. LQA 4000
AIR MONTENEGRO - George Washington 98, 81000 Podgorica ustomer.support@airmontenegro.com
ALITALIA (AZ / AZA) - Oddział w Polsce ul. Nowy Świat 64 00-357 Warszawa
AMC Aviation Sp. z o.o. (AMQ) - AMC Aviation Sp. z o.o. Biuro Zarządu (siedziba główna) ul. Ruchliwa 15 02-182 Warszawa, Poland Oddział Lotnisko Modlin (baza) Generała Thommee 1a, Hangar nr 13 05-102 Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
AUSTRIAN AIRLINES (OS / AUA) - Oddział w Polsce Al. Jana Pawła II 29 00-867 Warszawa
BLUE PANORAMA AIRLINES (BV / BPA) - Via delle Arti, 123 00054 Fiumicino RM, Italy Blue Panorama Airlines – Dział Reklamacji ul. Ruchliwa 15 02-182 Warszawa
BRAVO AIRWAYS (BAY) - Vanda Vasilevskaya Str. 7 Kyiv Ukraina
BRITISH AIRWAYS (BA / BAW) - British Airways PLC działający w Polsce przez: British Airways Oddział w Polsce ul. Nowolipki 4/21 00-153 Warszawa
BRUSSELS AIRLINES (SN / BEL) - Oddział w Polsce ul. Bielska 28 02-394 Warszawa
BULGARIA AIR (FB / LZB) - 1 Brussels Blvd Sofia Airport 1440 Sofia Bulgaria
China Airlines Limited (CI/CAL) - Nr 1, Hangzhan S. Rd. Dayuan Dist. Taoyuan City, 33758 Taiwan
CONDOR Flugdienst GmbH (DE/CFG) - Kelsterbach An der Gehespitz 50, 63263 Neu-Isenburg
CORENDON Airlines (XC/CAI) - Oddział w Polsce: UL. LEKARSKA nr domu 2 nr lokalu 1 00-610 WARSZAWA STAMBUŁ ul. SAHRAYI CEDIT MAH. ATATURK CAD. DILKUM SIT. 7 BLK. N. 59/5 - poczta KADIKOY- ISTANBUL 4 3. SERVICECENTER@CORENDON-AIRLINES.COM WWW.CORENDONAIRLINES.COM
CZECH AERLINES A.S. (OK / CSA) - Evropska 846/176a 160 00 Praha 6-Vokovice Czech Republic
DEUTSCHE LUFTHANSA S.A. (LH / DLH) - Oddział w Polsce Al. Jana Pawła II 29 00-867 Warszawa
EASY JET Airline Company Limited (U2 / EZY) - Hangar 89 London Luton Airport Bedfordshire LU2 9PF United Kingdom
EL-Al ISRAEL AIRLINES (LY / ELY) - Oddział w Polsce Al. Jerozolimskie 65/79 00-697 Warszawa
ELECTRA AIRWAYS (EAF) - 51, Aleksander Malinov Blvd. Metrocity Office Building 5th floor, Office A7 1712 Sofia, Bulgaria tel.: +359 2 9533331 fax: +359 2 9533336 email : office@electra-airways.com
EMIRATES (Rządowa Spółka Handlowa) (EK / UAE) - Oddział w Polsce ul. Złota 59 00-120 Warszawa
ENTER AIR sp. z o.o. (E4 / ENT) - ul. KOR 74 02-146 Warszawa
EUROWINGS GmbH (EW / EWG) - Großenbaumer Weg 6 40472 Dusseldorf Germany
FINNAIR (AY / FIN) - Oddział w Polsce ul. Piękna 15 / 73 00-549 Warszawa
FLY DUBAI (FZ/FDB) -
FLY EGYPT (FT/FEG) - 1 Gad El Haq, Sheraton Heliopolis, Cairo, Egypt, 11799
FLYBMI (dawniej: BMI Regional) (BD / BMR) - Foinavon Cl, Dyce, Aberdeen AB21 7EG Wlk. Brytania
FlyLili - 67-77 Biharia Street, E Building, Entrance 2, District 1, Zip Code 013981, Bucharest
FREEBIRD AIRLINES - Güzeloba Mah. Barınaklar Bulvarı No:156/A 07230 Antalya / Türkiye
GetJet Airlines (GW/GJT) - Laisvės Ave. 10, Business Garden, A corpus, 04215 Vilnius, Lithuania
Helvetic Airways (2L/OAW) - Egglirain 24 8832 Wilen Schweiz
KLM S.A. (KL / KLM) - Oddział w Polsce ul. Nowy Świat 64 00-357 Warszawa
Mavi Gök Airlines (MGA) (4M/MGH) - turecka czarterowa linia lotnicza z siedzibą w Antalyi
Nesma Airlines (NE/NMA) - 5 El Madina St., El Nozha El Gedida, Heliopolis, Cairo – Egypt.
NORDICA (EE / EST) - Sepise 1, 11415 Tallinn, Estonia
Norse Atlantic Airlines (N0/NBT) - NORSE ATLANTIC AIRWAYS AS Floyveien 14, 4838 Arendal, Norway
Norwegian Air International Limited (D8) - Imbus House, Dublin Airport Co. Dublin, IRLANDIA
NORWEGIAN AIR Norway AS (DH) - Oksenøyveien 3, 1366 Lysaker, NORWEGIA
NORWEGIAN AIR Shuttle ASA (DY) - Oksenøyveien 3, 1366 Lysaker, NORWEGIA
Norwegian Air Sweden AB (LE) - Box 242 19047 Stockholm – Arlanda, SZWECJA
Norwegian Air UK Limited (DI) - First Point, Buckingham Gate, Gatwick Airport, RH6 0NT, ANGLIA
NOUVELAIR (BJ / LBT) - الطيران الجديد تونس Zone Touristique Dkhila 5065 Monastir, Tunisia
ONUR AIR Taşımacılık A.Ş. (8Q / OHY) - Atatürk Havalimanı B Door Teknik Hangar Side 34149 Yeşilköy/İSTANBUL Turcja
PEGASUS AIRLINES (PC / PGT) - Aeropark Yenişehir Mah. Osmanlı Bulvarı No:11 34912 - Kurtköy Istanbul, Turkey
PLL LOT (LO / LOT) - ul. KOR 43 02-146 Warszawa
PLUS ULTRA LÍNEAS AÉREAS, SA - Avenida de Europa 22, 28108 Alcobendas, Madryt
QATAR AIRWAYS q.c.s.c. (spółka akcyjna) (QR / QTR) - Oddział w Polsce ul. Chłodna 51 00-867 Warszawa
RED SEA AIRLINES (RSX) - Al Golf, Nasr City, Cairo Governorate 4451345, Egipt
RYANAIR DAC (FR / RYR) - Corporate Head Office Dublin Airport Ireland Oddział w Polsce ul. Cybernetyki 21 02-677 Warszawa
RYANAIR SUN S.A. (BUZZ) - (RR / RYS) - ul. Cybernetyki 21 02-677 Warszawa
SCANDINAVIAN AIRLINES SYSTEM - SAS (SK / SAS) - Oddział w Polsce Al. Jana Pawła II 29 00-867 Warszawa
SKYEXPRESS (Cretan Aeronautical Operations) - z siedzibą w Iraklion, Grecja https://www.skyexpress.gr/en
SKYLINE EXPRESS AIRLINES (QU / UTN) - Limited Liability Company 6, Volodymyra Sosyury St., Kyiv, 02090, Ukraine
SkyUp Airlines Limited Liability Company (PQ/SQP) - SkyUp Airlines LTD: Kharkivske shose, 201/203-2a, 02121 Kyiv ODDZIAŁ W POLSCE „AWIAKOMPANIJA SKAJAP" sp. z o.o. ul. W.Rzymowskiego nr 53 02-697 Warszawa
SMARTWINGS A.S. (dawniej Travel Service, A.S.) - (QS / TVS) - K letisti 1068/30 160 08 Praga 6
SMARTWINGS POLAND sp. z o.o. (dawniej Travel Service Polska sp. z o.o.) - (3Z / TVP) - ul. Gordona Bennetta 2B 02-159 Warszawa
SUN EXPRESS (XQ / SXS) - Customer Relationship Management TR-07230 Antalya P.O Box 28 Yenigöl Mah. Nergiz Sok. No: 84 PK Muratpaşa / Antalya Turcja
SWISS INTERNATIONAL AIRLINES S.A (LX / SWR) - Oddział w Polsce al. Jana Pawła II 29 00-867 Warszawa
Tailwind Airlanes (TWI) -
TAP PORTUGAL (TP / TAP) - Aeroporto de Lisboa 1704-801 Lisbon Portugalia
TRANSAVIA - Piet Guilonardweg 15 1117EE Schiphol
TUI AIRLINES NEDERLAND B.V. (OR / TFL) - Beechavenue 43 1119 RA Schiphol-Rijk Holandia
TURISTIK HAVA Tașimacilik A.Ş. (Corendon Airlines) - (XC / CA) - Guzeloluk Mah, 1879 sok. No 148, 07200 Antalya, Turkey
TURKISH AIRLINES (TK / THY) - TURK HAVA YOLLARI S A Oddział w Polsce Al. Jerozolimskie 123A 02-017 Warszawa
UKRAINE INTERNATIONAL AIRLINES (PS / AUI) - ul. BUKOWIŃSKA nr 24A lok. 114 02-703 WARSZAWA POLSKA
VOYAGE AIR (VO) - OFFICE Varna, Bulgaria Address: Varna 9000, 1 Bacho Kiro str., Office 1-2 Phone: +359/52 602 622 Email: charter@vgrflight.com OFFICE Sofia, Bulgaria Address: Sofia, 96 Rakovsky str., fl.3 e-mail: charter@vgrflight.com
VUELING AIRLINES (VY / VLG) - Parque de Negocios Mas Blau, Pla de L'Estany, 5 El Prat de Llobregat, 08820 Barcelona, Spain
WIZZ AIR Hungary Ltd. (W6 / WZZ) - Oddział w Polsce ul. Wolności 90 42-625 Pyrzowice
Wizz Air UK (W9; WUK) - Wizz Air Holdings plc Luton, England, United Kingdom
2.8.
Nr lotu (na każdy zakłócony lot należy złożyć odrębny wniosek)
2.10.
Data lotu
2.9.
Nr rezerwacji (wypełnić jeśli nie ma nr lotu)
Wylot miał miejsce:
z terenu Polski
z terenu innego państwa UE, Norwegii, Szwajcarii lub Islandii
z państwa poza UE
Przylot miał miejsce:
na lotnisko w Polsce
na lotnisko UE, Norwegii, Szwajcarii, Islandii
na lotnisko w państwie spoza UE
2.11.
Port lotniczy wylotu
2.12..
Port lotniczy przylotu
2.13.
Planowana godzina wylotu
2.14.
Faktyczna godzina wylotu
2.15.
Planowana godzina przylotu
2.16.
Faktyczna godzina przylotu
2.17.
Porty tranzytowe (jeśli dotyczy)
2.18.
Port lotniczy / porty lotnicze, w którym/których zdarzenie miało miejsce
Postępowania prowadzone przez Rzecznika Praw Pasażerów dotyczą lotów wykonywanych z lotnisk znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz lotów z krajów trzecich (poza UE) na te lotniska, obsługiwanych przez wspólnotowych przewoźników lotniczych.
Jeżeli zakłócenie lotu miało miejsce w innym Państwie Członkowskim lub poza granicami UE podczas lotu do któregoś z krajów UE wykonywanego przez przewoźnika z UE, należy skontaktować się z organem państwa, w którym znajduje się: port wylotu w kraju UE - w przypadku lotu z państwa UE lub port lądowania w UE - w przypadku lotu z kraju spoza UE do kraju UE przewoźnikiem wspólnotowym.
• Jako kraj UE na potrzeby rozporządzenia na podst. odpowiednich umów, należy rozumieć tu również: Norwegię, Islandię i Szwajcarię.
Czy Wnioskodawca/Pasażer składał już wniosek do Rzecznika w tej samej sprawie?
TAK
NIE
Czy nowy wniosek jest uzupełnieniem (rozszerzeniem) poprzedniego wniosku?
TAK
NIE
3.
Rodzaj postępowania
Wnoszę o wszczęcie postępowania polegającego na zbliżeniu stanowisk w celu rozwiązania mojego sporu.
4.
Spór dotyczy
odwołania lotu
opóźnienia lotu
odmowy przyjęcia na pokład
umieszczenia w klasie wyższej
umieszczenia w klasie niższej
niezapewnienia opieki
niepoinformowania o prawach pasażera
inne roszczenia wynikające z rozporządzenia 261/2004/WE lub rozporządzenia 2111/2005/WE
5.
O odwołaniu / opóźnieniu lotu lub innym, wskazanym wcześniej zdarzeniu, poinformowano mnie
w porcie lotniczym
w okresie krótszym niż 7 dni przed planowanym wylotem
w okresie od 7 do 14 dni przed planowanym wylotem
w okresie dłuższym niż 14 dni przed planowanym wylotem
Czy przedmiotem sporu jest tylko roszczenie o odszkodowanie z rozporządzenia 261/2004/WE?
TAK
NIE
6.
Jaki wskazano powód odwołania / opóźnienia lotu lub innego, wskazanego wcześniej zdarzenia
7.
Dokładne określenie żądania oraz opis okoliczności uzasadniających żądanie
(wskaż propozycję rozwiązania sporu i napisz co się wydarzyło)
wnoszę o odszkodowanie w wysokości zgodnej z rozporządzeniem 261/2004/WE
wnoszę o zwrot poniesionych kosztów w kwocie
PLN
EUR
USD
AFN
ALL
ANG
ARS
AUD
AWG
AZN
BAM
BBD
BGN
BMD
BND
BOB
BRL
BSD
BWP
BYR
BZD
CAD
CHF
CLP
CNY
COP
CRC
CUP
CZK
DKK
DOP
EGP
FJD
FKP
GBP
GGP
GHC
GIP
GTQ
GYD
HKD
HNL
HRK
HUF
IDR
ILS
IMP
INR
INR
IRR
ISK
JEP
JMD
JPY
KGS
KHR
KPW
KRW
KYD
KZT
LAK
LBP
LKR
LRD
LTL
LVL
MKD
MNT
MUR
MXN
MYR
MZN
NAD
NGN
NIO
NOK
NPR
NZD
OMR
PAB
PEN
PHP
PKR
PYG
QAR
RON
RSD
RUB
SAR
SBD
SCR
SEK
SGD
SHP
SOS
SRD
SVC
SYP
THB
TRL
TRY
TTD
TVD
TWD
UAH
UYU
UZS
VEF
VND
XCD
YER
ZAR
ZWD
w przypadku braku udzielenia pomocy zgodnie z rozporządzeniem 261/2004/WE
wnoszę o zwrot kwoty
PLN
EUR
USD
AFN
ALL
ANG
ARS
AUD
AWG
AZN
BAM
BBD
BGN
BMD
BND
BOB
BRL
BSD
BWP
BYR
BZD
CAD
CHF
CLP
CNY
COP
CRC
CUP
CZK
DKK
DOP
EGP
FJD
FKP
GBP
GGP
GHC
GIP
GTQ
GYD
HKD
HNL
HRK
HUF
IDR
ILS
IMP
INR
INR
IRR
ISK
JEP
JMD
JPY
KGS
KHR
KPW
KRW
KYD
KZT
LAK
LBP
LKR
LRD
LTL
LVL
MKD
MNT
MUR
MXN
MYR
MZN
NAD
NGN
NIO
NOK
NPR
NZD
OMR
PAB
PEN
PHP
PKR
PYG
QAR
RON
RSD
RUB
SAR
SBD
SCR
SEK
SGD
SHP
SOS
SRD
SVC
SYP
THB
TRL
TRY
TTD
TVD
TWD
UAH
UYU
UZS
VEF
VND
XCD
YER
ZAR
ZWD
za niewykorzystany bilet lotniczy zgodnie z rozporządzeniem 261/2004/WE
wnoszę o (wskazać kwotowo wraz z uzasadnieniem) – inne roszczenia wynikające z rozporządzenia 261/2004/WE lub 2111/2005/WE w kwocie:
PLN
EUR
USD
AFN
ALL
ANG
ARS
AUD
AWG
AZN
BAM
BBD
BGN
BMD
BND
BOB
BRL
BSD
BWP
BYR
BZD
CAD
CHF
CLP
CNY
COP
CRC
CUP
CZK
DKK
DOP
EGP
FJD
FKP
GBP
GGP
GHC
GIP
GTQ
GYD
HKD
HNL
HRK
HUF
IDR
ILS
IMP
INR
INR
IRR
ISK
JEP
JMD
JPY
KGS
KHR
KPW
KRW
KYD
KZT
LAK
LBP
LKR
LRD
LTL
LVL
MKD
MNT
MUR
MXN
MYR
MZN
NAD
NGN
NIO
NOK
NPR
NZD
OMR
PAB
PEN
PHP
PKR
PYG
QAR
RON
RSD
RUB
SAR
SBD
SCR
SEK
SGD
SHP
SOS
SRD
SVC
SYP
THB
TRL
TRY
TTD
TVD
TWD
UAH
UYU
UZS
VEF
VND
XCD
YER
ZAR
ZWD
8.
Informacje na temat dotychczasowego przebiegu sporu pasażerskiego
(opisz np. czy złożyłeś reklamację do przewoźnika, jak przebiegł proces reklamacyjny oraz czy i jaką otrzymałeś odpowiedź)
Czy w sprawie pasażerowie wyczerpali drogę postępowania reklamacyjnego?
Postępowanie reklamacyjne uważa się za wyczerpane w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów rozpatrzył reklamację albo upłynął termin do jej rozpatrzenia. Jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację.
TAK
NIE
Reklamacja została złożona w dniu
Odpowiedź przewoźnika (lub w przypadku roszczeń z 2111/2005/WE organizatora turystyki albo sprzedawcy biletów) otrzymałem/otrzymałam w dniu
Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem/otrzymałam odpowiedzi od przewoźnika (lub w przypadku roszczeń z 2111/2005/WE organizatora turystyki albo sprzedawcy biletów)
Dodatkowe informacje:
9.
Wskazanie czy lot był bezpośrednio związany z działalnością gospodarczą lub zawodową pasażera/pasażerów
lot w celach prywatnych
lot był bezpośrednio związany z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową
10.
Załączniki
(dołącz kopie posiadanych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku, na przykład kopie biletów, rezerwacji, złożonej reklamacji, odpowiedzi przedsiębiorcy na reklamację, kopię korespondencji z przedsiębiorcą, jeżeli wniosek wnosi pełnomocnik, oryginał lub kopię pełnomocnictwa, jeśli jeden z pasażerów występuje w imieniu pozostałych pasażerów – upoważnienie do reprezentowania każdego z nich, oświadczenie o reprezentacji ustawowej lub kopia aktu urodzenia w przypadku małoletniego dziecka)
kopia/skan/wydruk biletu lub rezerwacji na dany lot
Wyślij pliki
Przerwij wysyłanie
Pliki .pdf .doc .docx .tiff .tif .jpg
kopia/skan/wydruk reklamacji
Wyślij pliki
Przerwij wysyłanie
Pliki .pdf .doc .docx .tiff .tif .jpg
kopia/skan/wydruk odpowiedzi na reklamację
Wyślij pliki
Przerwij wysyłanie
Pliki .pdf .doc .docx .tiff .tif .jpg
kopia/skan/wydruk korespondencji prowadzonej z przedsiębiorcą
Wyślij pliki
Przerwij wysyłanie
Pliki .pdf .doc .docx .tiff .tif .jpg
kopia/skan/oryginał pełnomocnictwa/upoważnienia – dotyczy również gdy jeden pasażer składa wniosek w imieniu pozostałych pasażerów
Wyślij pliki
Przerwij wysyłanie
Pliki .pdf .doc .docx .tiff .tif .jpg
kopia/skan/oryginał oświadczenia o reprezentacji ustawowej przedstawicieli ustawowych niepełnoletniego pasażera
Wyślij pliki
Przerwij wysyłanie
Pliki .pdf .doc .docx .tiff .tif .jpg
oświadczenie o reprezentacji ustawowej
Wyślij pliki
Przerwij wysyłanie
Pliki .pdf .doc .docx .tiff .tif .jpg
Inne (wskaż jakie)
Wyślij pliki
Przerwij wysyłanie
Pliki .pdf .doc .docx .tiff .tif .jpg
11.
Oświadczenia
zapoznałem/zapoznałam się z Regulaminem pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich przez Rzecznika Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego i akceptuję jego warunki (https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/upload/Regulaminy/Regulamin_ADR_01.01.2024.pdf) Jestem świadomy/świadoma, że Rzecznik odmówi rozpatrzenia sporu w przypadku gdy wniosek dotyczy lotów innych niż: - loty wykonywane z lotnisk znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub - loty z krajów trzecich (poza UE) na lotniska znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, obsługiwanych przez wspólnotowych przewoźników lotniczych, gdzie, ustalona zgodnie z art. 16 rozporządzenia 261/2004/WE, właściwość jest organu innego Państwa Członkowskiego lub Szwajcarii, Norwegii, Islandii. Przyjmuję do wiadomości, że z uwagi na dużą liczbę składanych wniosków do Rzecznika, czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku jest wydłużony, wnioski rozpatrywane są zgodnie z kolejnością wpływu.
podjąłem/podjęłam próbę kontaktu z drugą stroną i bezpośredniego rozwiązania sporu pasażerskiego w dniu (na przykład dzień złożenia reklamacji do przewoźnika):
sprawa o to samo roszczenie między tymi samymi stronami nie jest w toku i nie została już rozpatrzona przez Rzecznika albo inny właściwy podmiot, albo sąd. (Pamiętaj, że jeżeli w tej samej sprawie złożyłeś w sądzie pozew przeciwko przedsiębiorcy lub postępowanie w tej sprawie toczy się przed Rzecznikiem lub innym organem, w tym uprawnionym do polubownego rozwiązywania sporów, Rzecznik będzie zobowiązany do odmowy rozpatrzenia sporu)
Oświadczam, że zostałem/zostałam poinformowany(-a)jako wnioskodawca oraz każdy z pasażerów, którego ten wniosek dotyczy został poinformowany o celu i podstawie przetwarzania danych osobowych przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z siedzibą w Warszawie, ul. Marcina Flisa 2, 02-247 Warszawa, moich danych osobowych zawartych w niniejszym wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu pasażerskiego w celu i zakresie niezbędnym do przeprowadzenia tego postępowania przez Rzecznika Praw Pasażerów. (
link do informacji o przetwarzaniu danych osobowych
)
oświadczam, że roszczenie Pasażerów nie zostało zbyte na rzecz innego podmiotu (np. cesją, umową powierniczego przelewu wierzytelności itp.)
zobowiązuję się poinformować Rzecznika Praw Pasażerów, jeśli spór zostanie rozwiązany przed rozpoczęciem postępowania ADR
powrót
dalej